Algemeen
1. Deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) regelen alle contracten, leveringen en andere services die zijn overeengekomen tussen de klant en SOPHISTIQUÉ.
2. Door het plaatsen van een order stemt de klant ermee in gebonden te zijn aan de Algemene Voorwaarden.
3. Tenzij SOPHISTIQUÉ schriftelijk anders heeft aangegeven aan de klant, worden de Algemene Voorwaarden van de klant niet geaccepteerd.
4. SOPHISTIQUÉ behoudt zich het recht om naar eigen goeddunken wijzigingen door te voeren in een willekeurig deel van de website. Vanuit zijn beleid ten behoeve van het updaten en verbeteren van de website, kan SOPHISTIQUÉ deze Voorwaarden wijzigen.
Contract afsluiting
1. Een contract komt pas tot stand wanneer de betaling succesvol is voltooid. SOPHISTIQUÉ heeft het recht een levering te weigeren of deze te onderwerpen aan speciale voorwaarden (bijvoorbeeld Algemene Voorwaarden Wijn), met opgaaf van redenen. Indien SOPHISTIQUÉ niet in staat is het permanente of tijdelijke adres van de klant duidelijk vast te stellen, kan een bestelling niet worden geaccepteerd. SOPHISTIQUÉ bevestigt de order van de klant per e-mail.
2. Orderverwerkingen die om welke reden dan ook technisch of anderszins zijn onderbroken voordat de betalingsinstructies zijn voltooid, zijn onvolledig, zelfs wanneer de klant een orderbevestiging heeft ontvangen. Een dergelijke order wordt daarom in principe niet geleverd. SOPHISTIQUÉ zal echter proberen contact op te nemen met de klant, om de betalingsinstructies te voltooien zodat de levering kan plaatsvinden.
3. De producten in de SOPHISTIQUÉ Online Store zijn bedoeld voor individuen en mogen niet worden verkocht aan derden.
4. Alleen personen van 18 jaar en ouder met een vast woonadres kunnen een order plaatsen in de SOPHISTIQUÉ Online Store.
Prijzen en kosten
1. De contractprijs is de huidige prijs op het moment waarop een order wordt geplaatst in de SOPHISTIQUÉ Online Store. De prijzen van artikelen worden vermeld inclusief BTW.
2. De prijzen die zijn vermeld in de SOPHISTIQUÉ Online Store zijn exclusief leverings- en administratiekosten.
3. Vanaf een aankoopbedrag van EUR 100,00 incl. BTW worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
4. SOPHISTIQUÉ is niet gebonden aan de voorwaarden van zijn offerte indien sprake is van een druk-, zet- of programmeerfout op de website.
Uitvoering van orders
1. SOPHISTIQUÉ zal de orders van artikelen met de grootst mogelijke zorg verwerken.
2. Artikelen worden afgeleverd op het adres dat de klant heeft opgegeven aan SOPHISTIQUÉ.
3. SOPHISTIQUÉ zal geaccepteerde orders zo snel mogelijk verzenden in de volgorde waarin deze zijn ontvangen.
4. De aflevertermijn die op de SOPHISTIQUÉ Online Store staat vermeld is slechts approximatief, en er geldt geen recht op vergoeding indien de feitelijke aflevering langer duurt.
Douane, heffingen en belastingen
1. De klant is er verantwoordelijk voor te zorgen dat het product wettig kan worden geïmporteerd in het land van bestemming. Wanneer wordt besteld bij SOPHISTIQUÉ, is de ontvanger de geregistreerde importeur die aan de wetten en voorschriften van het land van bestemming moet voldoen. Het land van bestemming kan worden onderworpen aan importbelastingen, douanerechten en heffingen voor orders die worden verzonden naar landen buiten de Europese Unie. De ontvanger van een internationale zending kan worden onderworpen aan dergelijke importbelastingen, douanerechten en heffingen, die worden geheven zodra een zending het land van bestemming bereikt. Aanvullende kosten voor in- en uitklaring worden gedragen door de ontvanger. SOPHISTIQUÉ heeft geen controle over deze kosten en kan niet voorspellen hoeveel deze zullen bedragen.
2. Om te voorkomen dat de klant wordt geconfronteerd met onverwachte kosten, adviseert SOPHISTIQUÉ de klant contact op te nemen met het plaatselijke douanekantoor en te informeren naar de huidige kosten, alvorens een bestelling te plaatsen.
Recht om artikelen te retourneren
1. De klant heeft het recht een artikel zonder opgaaf van redenen binnen veertien (14) dagen na aflevering terug te sturen naar SOPHISTIQUÉ. Dit recht geldt niet voor artikelen die zijn afgeprijsd, noch voor Wijn, Port, Sherry, Madeira en Champagne en noch voor Kunstvoorwerpen. Artikelen dienen in ongeschonden staat (geen beschadegingen, vlekken, geuren e.d.) te worden geretourneerd. Na retournering zal het product worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole. Indien het artikel in correcte conditie werd geretourneerd, zal de aankoop van dat artikel worden geannuleerd en zal de klant het bedrag dat hij SOPHISTIQUÉ reeds betaald heeft voor dat artikel terugkrijgen. Wij wijzen de klant erop dat SOPHISTIQUÉ de kosten voor retourzendingen niet (te allen tijden) vergoed.
2. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u SOPHISTIQUÉ via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.
3. De klant kan een artikel ook op afspraak terugbrengen of ruilen in ons atelier. Het is niet mogelijk om een contante vergoeding te krijgen voor artikelen die naar het atelier worden teruggebracht. Indien u een artikel wenst te retourneren bij ons atelier, verzoeken wij u vriendelijk om alvorens een afspraak te maken.
4. Artikelen die na de genoemde 14-daagse periode worden teruggestuurd naar SOPHISTIQUÉ, worden niet vergoed.
5. SOPHISTIQUÉ heeft het recht de waardevermindering op een geretourneerd artikel wat schade vertoont die is veroorzaakt door de klant, of als de klant zich niet heeft gehouden aan de instructies voor het retourneren van het artikel, zoals die zijn gegeven door SOPHISTIQUÉ, in rekening te brengen aan de klant.
Foutieve levering
Indien SOPHISTIQUÉ een artikel aflevert dat niet overeenstemt met het artikel dat besteld is, of als het artikel beschadigd is of gebreken vertoont, dient de klant dit zo snel mogelijk per e-mail aan SOPHISTIQUÉ te laten weten. SOPHISTIQUÉ zal de aankoopprijs plus eventuele afleverkosten vergoeden.
Overmacht
1. SOPHISTIQUÉ is niet verantwoordelijk tegenover de klant en pleegt geen contractbreuk door een vertraging in de uitvoering of verzuim van de nakoming van een van zijn verplichtingen met betrekking tot artikelen voortkomend uit een oorzaak die buiten de redelijke controle van SOPHISTIQUÉ valt.
2. Indien SOPHISTIQUÉ niet in staat is zijn verplichtingen uit hoofde van het contract uit te voeren vanwege een oorzaak die buiten zijn redelijke controle valt, zal SOPHISTIQUÉ de klant zo snel als praktisch mogelijk is schriftelijk van dit feit op de hoogte stellen nadat dit is ontdekt.
3. Als het onvermogen om zijn verplichtingen uit hoofde van het contract na te komen vanwege een oorzaak die buiten de redelijke controle van SOPHISTIQUÉ valt, twee maanden nadat de klant een bericht ontvangt aanhoudt, dan kan de klant of SOPHISTIQUÉ het contract schriftelijk opzeggen zonder aansprakelijk te zijn tegenover de ander.
Klachten
1. Als een klant een artikel wil retourneren, moet hij de instructies opvolgen die zijn vermeld in de clausule "Recht om artikelen te retourneren lid 1." van deze website.
2. Andere vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot een order, betaling of levering, moeten schriftelijk naar het volgende e-mailadres worden gestuurd: service@sophistque.nl.
3. In het e-mailbericht moet worden vermeld de naam van de klant, het e-mailadres dat overeenstemt met dat in de administratie van SOPHISTIQUÉ, het ordernummer dat in de orderbevestiging staat vermeld en het artikelnummer.
Betaling
1. De klant kan met PayPal of via iDeal betalen. Gift vouchers van SOPHISTIQUÉ kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.
2. Alle betalingen moeten in overeenstemming zijn met de instructies die zijn vermeld op de pagina’s van de SOPHISTIQUÉ Online Store.
Betalen kan bij SOPHISTIQUÉ door middel van een breed scala aan betaalopties. Veiligheid van u en uw (betaal)gegevens staat daarbij voorop. Alle betalingen via onze webshop zijn daarom ook voorzien van de vereiste veiligheidseisen.
Bij SOPHISTIQUÉ kunt u via verschillende methoden betalen. Hieronder staat een overzicht waarin u precies kunt zien welke betalingsmethoden wij accepteren.
iDEAL
iDEAL is in Nederland één van de meest gebruikte en veiligste betaalmethoden. Hiermee kunt u snel en eenvoudig met uw eigen bank betalen. Het betaalproces bij SOPHISTIQUÉ vindt plaats in een beveiligde betaalomgeving. U kunt met iDEAL betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Onderstaand treft u enkele voordelen van betalen via iDEAL.
- Eenvoudig, simpel en snel betalen met uw eigen bank
- U heeft geen software nodig om te betalen met iDEAL
- Betalen met iDEAL is volledig gratis
PayPal
Bij SOPHISTIQUÉ kunt u eenvoudig via PayPal betalen. Indien u kiest om met PayPal te betalen, wordt u tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Onderstaand treft u enkele voordelen van betalen via PayPal.
- Eenvoudig, snel en beveiligd betalen met PayPal
- Geen reader nodig. Simpel inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord
- Betalen met PayPal is volledig gratis
Vooruitbetaling
U heeft bij ons ook de mogelijkheid om uw bestelling vooruit te betalen.
- Na afronding van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail met een betalingsinstructie
- Na fysieke ontvangst van het aankoopbedrag zal uw bestelling worden verwerkt
- Na verzending via PostNL versturen wij u de Track & Trace gegevens
- U ontvangt het product en heeft wederom veel comfort toegevoegd aan uw leven
Factuur
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum. Betaling per factuur is enkel op aanvraag mogelijk. Na aanvraag zal per geval bekeken worden of het mogelijk is om per factuur te betalen. Het kan zijn dat uw kredietwaardigheid gedurende dit proces getoetst wordt. Wenst u per factuur te betalen, neem dan contact met ons op via service@sophistique.nl
Afhalen bij ons atelier
Indien u een product wenst af te halen bij ons atelier, dan verzoeken wij u vriendelijk om een afspraak te maken. Indien u het product wenst af te nemen, verzoeken wij u vriendelijk om het bedrag ter plaatse over te maken naar onze bankrekening of gebruik te maken van de betalingsmogelijkheden van de SOPHISTIQUÉ Online Store. Wij beschikken namelijk niet over de mogelijkheid om te pinnen of over de mogelijkheid om contant geld aan te nemen.
FAQ betaling
1. Ik heb de verkeerde bank gekozen bij het afrekenen. Hoe betaal ik alsnog?
Geen probleem. Klik in de betaalomgeving van de desbetreffende bank op ‘annuleren’. Hierdoor keert u terug naar de winkelwagenpagina waarmee u uw bestelling opnieuw kan afronden. Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen u graag verder om uw betaling te voltooien.
2. Het lukt niet om te betalen. Wat nu?
Dat is erg vervelend. U kunt het nogmaals proberen om te betalen op een andere browser (Firefox, Safari, Chrome of Internet Explorer) of een ander apparaat, zoals een smartphone, tablet of desktop. Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen u graag verder om uw betaling te voltooien.
3. Mijn betaling is mislukt. Wat nu?
Dat is erg vervelend. Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen u graag verder om uw betaling te voltooien.
- Probeer de betaling succesvol af te ronden via een andere browser (Firefox, Chrome, Safari of Internet Explorer) of een ander apparaat, zoals een laptop, tablet of een mobiele telefoon.
- U kunt een andere betaalmethode kiezen.
- Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen u graag verder om uw betaling te voltooien.
4. Wat zijn de bankgegevens van SOPHISTIQUÉ?
Privacy
1. Door een order te plaatsen, verleent de klant SOPHISTIQUÉ het recht om waar nodig zijn persoonsgegevens te gebruiken. Deze gegevens worden alleen bewaard voor zover dit nodig is om de doelen te bereiken waarvoor de gegevens worden verkregen en verwerkt door SOPHISTIQUÉ, dat wil zeggen de uitvoering van het contract, voor marketingdoeleinden en voor het handhaven van het contact met de klant.
2. De volledige tekst van het privacy beleid van SOPHISTIQUÉ vindt u op onze pagina "Privacybeleid".
Afwijkingen
SOPHISTIQUÉ kan niet garanderen dat de kleuren van de artikelen precies hetzelfde zijn als de kleuren die op het computerscherm van de klant te zien zijn. Dit kan worden veroorzaakt door de beeldscherminstellingen op de computer van de klant.
Bedrijfsinformatie
SOPHISTIQUÉ is telefonisch te bereiken op telefoonnummer 0031 (0)6-27832160 of per e-mail via service@sophistique.nl.
Ons atelier:
SOPHISTIQUÉ
Kruisbergplantsoen 3
6444 CZ BRUNSSUM
Zuid-Limburg | Nederland
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Roermond onder nummer: 73245550.
BTW-number: NL001814240B20
Zie ons "Impressum" voor het volledige overzicht van onze bedrijfsgegevens.
Einde Algemene voorwaarden
.